Šta više boli?

Namršten prek pogled, psovanje i histerisanje koje se završava ubrazanim radom srca, a može se završiti i ne tako bezazleno. Ili osmeh koji potpuno shvata situaciju i prosto se ponekad čudi kako je mogao i on.

Ma ne boli to ništa, zato što nije ni primećeno na pravi način. Loša obuka, prepotentno ponašanje ili uobraženost, mogu dovesti do kolapsa u maloj ulici punoj nabujale strasti. Vatrena suvozačica zajapurenih obraza i po slobodnoj proceni krvnim pritiskom od 180/120 doliva ulje na vatru neiskusnoj vozačici. Kamen je preskočen i nije više prepreka, ali pošto je minić odradio posao na polaganju vozačkog ispita, sad u živom saobraćaju procena prolaska pretvara se u nerešivu enigmu.

Plavuša ima svoju suflerku koja uporno advokatiše čim je gazdarica u nekoj situaciji. A ona voli da bude u situaciji. Sufle grgolji i izgovara neke reči vičući i gestikulirajući rukama, nogama se snažno oduprevši o patos malog auta.

Bilo je smešno u tom momentu, mada suflerki nije bilo do smeha očigledno. Osmeh sufleu iako ona uporno dobacuje (par psovki i nešto kao: odakle si došo) i onda plavuša preduzima akciju i ipak nalazi dovoljno hrabrosti i dovoljno preciznosti da prođe tamo gde bi omanji kamiončić mogao proći, a ne njen autić. Ma bolje i to nego kao neke dijabole koje se zaleću i uleću kao da se igraju sa autićima.

Velika je gužva u gradu. Kao da se svi odjednom negde kreću. Mnogo ljudi u pokretu i sve ih je više. Saobraćajni kolaps traje skoro 24 sata. Ranije je bio špic gužve, sad je to drugačija raspodela. Da se pređe preko mosta, potreban je sendvič ili pilence da se zamezi i par piva, a možeš da odigraš i partiju šaha.

Beogradu je u ovom trenutku potrebno još najmanje dva mosta. Jedan preko Save i jedan preko Dunava. Nije mi jasno zašto ne daju tender za ustupanje na određeno vreme nekoj kompaniji da napravi mostove i da naplaćuje mostarinu. Recimo sledećih deset ili dvadeset godina uz redovno održavanje i plaćanje poreza. Svima bi se isplatilo.

Drugi predlog za smanjenje gužve je regulisanje saobraćaja na savremeni način. Potrebno je napraviti kompjutersku simulaciju saobraćaja i pogledati rešenja drugih velikih svetskih gradova. Jedna od početnih stavki je poboljšanje cirkulacije uvođenjem više jednosmernih ulica. Umesto po dve trake u oba smera, četiri u jednom smeru. Druga bi recimo bila koordinacija semafora, takozvani zeleni talas. A ne kao na nekim deonicama stanem na tri semafora za redom...

Veliki problem koji prati ovu situaciju je zagađenje.